Tack så mycket!
Vi hör av oss…
Tack för att du valde att prenumerera på våra nyhetsbrev.
Mattor-Online.se genom Mypashmina Ltd
Vi lägger till dig på vår mailinglista så att du kan få att du kan få våra nyhetsbrev så att du kan få ta del av erbjudanden. Enligt EUs nya reglering kommer vi att höra av oss då och då för att kolla om du fortfarande vill prenumerera.
såhär ändrar du dig om du inte vill prenumerera längre.
För email och SMS
Email – klicka här för att avsluta prenumerationen.
SMS – om du får SMS av oss så finner du instruktionerna här i varje meddelanden.
Logga in
Logga in på ditt konto – eller skapa ett nytt – och gå till Marketing Preferences.
***EUs nya Dataskyddslag***
Om Mattor-Online.se (Mypashmina Ltd) och GDPR-dataskyddslagen
- Sparas alla uppgifter säkert på en plats?
Ja. Vi sparar alla kunders uppgifter på vår egen server och har tillgång till dem genom ett tvåfaktorsautentiseringssystem. Vi sparar enbart beställnings och kontaktuppgifterna. Vi sparar inte kort och betalningsuppgifter. - Är kundernas uppgifter till för något speciellt och vet kunderna om det?
Ja, uppgifter som till exempel namn och adress sparas så att vi kan leverera och kommunicera om beställningen. - Har kunden gått med på detta?
Ja, kunden kan inte lägga en beställning utan att frivilligt skriva in de nödvändiga uppgifterna om beställningen. - Kommer vi radera uppgifterna om kunden ber om det?
Ja, vi behöver bara klicka tre gånger så är allt borttaget förutom transaktionen för redovisning. - Om det sker ett dataintrång kommer vi att kontakta myndigheterna inom 72 timmar?
Ja, det är mycket osannolikt att det sker ett intrång och isåfall kontaktar vi nyheterna. - Behåller vi uppgifter på kunderna som har gått med på att bli kontaktade av oss?
Ja, vi har fått medgivande från kunderna att bli kontaktade, sedan denna lag träder i kraft 25e maj, då kunderna måste klicka på en länk i ett mail gör att bekräfta det. - Vad ska man göra om man känner att man inte har gått med prenumerationen trots att man valt att prenumera och även bekräftat i ett mail?
Tala om du det så fixar vi det direkt. - Om man vill läsa om hela den nya EU-lagen, var ska man göra det då?
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0679&from=EN
Varför dessa nya lagar?
Detta är ett ekonomiskt fenomen som kallas ”regulatory capture” på engelska, vilket betyder en obalans i maktförhållandena mellan myndigheter och operatörer. De stora företagen lobbar i regeringarna för regleringar som ger dem fördelar och skadar deras mindre konkurrenter ifall någon av dem skulle vilja ha en större del av marknaden.
Vem drar nytta av det här?
Jättar som Amazon, Ebay, Google, Facebook och Twitter. Om småföretagare får kraftigt reducerade mailinglistor så blir de förr eller senare tvungna att antingen sälja deras produkter via plattformar som Amazon och Ebay eller betala Facebook, Twitter och Google för marknadsföring. De stora butikskedjorna kommer också få större intäkter eftersom det blir svårare för småföretagare som oss att nå ut.
Våra nyhetsbrev skickas ut som en liten påminnelse att du en gång har handlat från oss och att vi finns kvar ifall du skulle tänka på oss igen. Det är svårt att glömma bort butikskedjorna eftersom de syns väl så de behövs inte påminnas om på samma sätt.
En sak är säker, det är inte till konsumentens fördel. Se videon till höger om vad vi räddar dig från genom att tvingas följa dessa regleringar!
Ironiskt nog har mitt twitterfeed alltid någon EU-KOMMISSIONS-annons som jag inte bett om. De spelar automatiskt upp videos som använder min bandvidd.
Nya EU-regler för mailing-listor
Hur påverkar det dig?
Har du någon gång tittat på erbjudanden i ett nyhetsbrev och kollat om det är något som intresserar dig och sedan raderat dem i din mail?
EU tycker att det är för mycket begärt så från den 28e maj 2018 träder en ny lag i kraft. Om du inte godkänner igen att du vill ta emot nyhetsbrev kommer du inte höra från oss mer.
Se videon här som visar vad du skyddas från.
Missar jag något?
Om du har läst det här och tycker att vi missat att ta upp något – hör av dig! Vi blir alltid glada när vi hör från våra underbara kunder.