KÖPVILLKOR för www.mattor-online.se

Mattor-Online.se är en del av Mypashmina Ltd. Brittiskt organisationsnummer 05708615. Svenskt MOMS-registreringsnummer är SE502074871001 och brittiskt VAT-registreringsnummer är 825493707GB. Den registrerade företagsadressen är 7 Bell Yard, London (WC2) Office, London, England, WC2A 2JR, Storbritannien.

Kontaktuppgifter:
Telefon: 031 799 5559 (Sverige) | +44 (0)1353 771934 (Storbritannien) | +420 774 940 426 (Pauls personliga mobil)
E-post: kundservice@mattor-online.se

Genom att besöka webbsidan och/eller lägga en order, samtycker ni till att gå med på dessa villkor.

Användning av denna hemsida betyder att ni accepterar dessa villkor oavsett om ni väljer att beställa från oss eller inte. Om ni inte accepterar dessa villkor skall ni inte använda denna webbplats.

1. Att beställa från oss innebär att:
a) Du anses ha gjort en order hos oss genom att beställa via vår kassaprocess. Som en del av vår kassaprocess kommer du få möjlighet att kontrollera Din beställning och att korrigera eventuella fel. Vi skickar en orderbekräftelse med en beskrivning av de produkter du beställt när du har gjort en beställning. Du åtar dig att följa upp leveransen genom ett spårningsnummer som du hittar i vårt system och får via mailen och står själv för eventuella omkostnader om paketet skulle skickas tillbaka för att du inte har tagit emot det (det sker flera leveransförsök). Om du ångrar köpet ska du kontakta oss direkt.
b) Vårt godkännande av en beställning sker när vi har skickat ordern. Vi skickar ett leveransbesked via e-post. När vi skickat iväg ordern till dig kommer köpekontraktet att träda i verket även om din betalning har behandlats omedelbart, om vi inte har informerat dig om att vi inte accepterar din beställning eller om du har annullerat din beställning.

2. Pris och betalning
Priset på hemsidan då du genomför beställningen är det som gäller. Alla priser inkluderar moms. Du måste betala hela priset för varor du beställer om vi inte har kommit överens något annat tidigare skriftligt. Så här betalar du:
a) Med KLARNA. Välj kortbetalning, faktura, eller bankgiro.  Inga avgifter tillkommer.

3. Returer

  • Gratis retur inom 14 dagar
    Kontakta oss så ordnar vi frakten åt dig.
  • Retur inom 45 dagar
    Returer är möjliga upp till 45 dagar, men efter de första 14 dagarna står du själv för returfrakten.
  • Felaktiga varor
    I det osannolika fallet att du mottagit en felaktig vara kan den returneras utan kostnad när som helst. Kontakta oss innan du skickar tillbaka varan.
  • Återbetalning
    Återbetalningar behandlas inom 72 timmar från det att vi har mottagit varan. Vänligen tillåt ytterligare tid för din bank eller kortutgivare att slutföra transaktionen så att pengarna syns på ditt konto.

4. Leverans

  • Gratis leverans inom Sverige
    Leveransen är kostnadsfri för alla beställningar som levereras inom Sverige.
  • Varor i lager i Sverige
    De flesta varor finns i vårt svenska lager och skickas med Schenker på en 1–2 dagars tjänst. Beroende på paketets storlek levereras det antingen till en utlämningsplats eller direkt till din dörr.
  • Varor från vårt lager i Storbritannien
    Varor som skickas från vårt brittiska lager levereras med en internationell kurir. Leveranstiden är cirka 3–7 dagar. Eventuella tullavgifter som kuriren debiterar innan leverans återbetalar vi till dig.
  • Leverans utanför Sverige
    Om du vill ha leverans till en adress utanför Sverige debiteras frakten till självkostnadspris. Kontakta oss innan du gör din beställning.

5. Reklamation

  • Skador vid transport
    Om paketet ser skadat ut vid leveransen, vänligen signera det som ”ej kontrollerat” eller ”skadat”. Vi måste anmäla skador till transportbolaget inom 24 timmar efter leverans, så din hjälp med detta uppskattas.
  • Fel på varan
    Om det finns något fel på varan, vänligen meddela oss så snart som möjligt.

6. Vi kan vägra att acceptera en order om:
(a) Varan ej finns i lager.
(b) Vi inte kan godta en betalning.
(c) Om det har varit ett pris- eller produktbeskrivningsfel se §9.
(d) Om du är under 18 år, eller
(e) Om du inte uppfyller alla behörighetskrav som anges i våra allmänna villkor.

Vi försöker att ha tillräckligt mycket varor i lagret för att möta efterfrågan, men i de fallen då något tar slut som du har beställt och betalat för, erbjuder vi dig en liknande vara till ett bättre värde, byte, eller återköp om du inte vill vänta tills dess att varan kommer in igen. Du kan också förbeställa produkter som är slut. Väntetiden är oftast ett par dagar, men om produkten behöver tillverkas kan det ta ett par månader.

7. Konsumentens och Mattor-online.se’s ansvar
Om du har problem med produkten och har meddelat oss kommer vi att skicka ut en ny vara, reservdel, ta emot din retur och göra ett återköp och försöka vara så hjälpsamma som möjligt. Vi kommer inte ta ansvar för din förlorade inkomst, besvär, eller förtret liksom indirekta och påföljande skador eller förluster som har att göra med produkten. Vi kommer inte ha någon skyldighet att betala ut pengar för att kompensera dig annat än att göra återköp och betala porto för felaktiga varor. Det här påverkar inte dina lagliga rättigheter som konsument och är inte heller menat att exkludera våra skyldigheter som t.e.x missledande information/bedrägeri som orsakar död eller personlig skada vilket härkommer från vårt slarv. Om du skulle ta emot fel vara eller det är fel på varan inuti förpackningen behöver du kontakta oss snarast eller senast inom 30 dagar så att vi kan rätta till det. (detta är mkt osannolikt men kan hända)

8. Konkurs
Kortbetalningar är alltid försäkrade. Vid konkurs kan du få tillbaka pengarna från ditt kortföretag/försäkringsbolag om du inte får det från oss.

9. Fel priser angivna
Vi går ständigt igenom hemsidan för att se till att priserna är korrekta, men då vi har så många produkter kan det finnas en möjlighet till att vi har glömt uppdatera priset på en vara/eller att priset i kassan inte är detsamma som det på hemsidan. Vi förbehåller oss därför rätten att upphäva din beställning och göra ett återköp. Om detta skulle hända kommer vi givetvis att meddela dig per telefon och e-post så att du vet om det.

10. Force Majeure
Vi är befriade från påföljd och skadestånd om fullgörelsen av avtalet hindras, fördröjs eller försvåras av någon omständighet, såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, lagändringar, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer – som vi skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder vi inte heller kunnat undvika eller övervinna.

11. Klagomål
Vår policy är att svara på alla klagomål senast inom 1 arbetsdag. Oftast svarar vi direkt. Glöm inte att ange kontaktuppgifter och ordernummer så att vi kan hjälpa dig. Vi kommer att hålla dig underrättad hur lång tid kommer ta att reda ut problemet och vad vi kommer att göra åt det. Du kan hitta våra kontaktuppgifter genom att klicka på ”kontakt” på menyn.

12. Personuppgifter och cookies
Vid beställning ska kunden uppge namn, adress, e-post och telefonnummer. Uppgifterna sparas i vårt kundregister. I samband med beställning ska kunden ta del av och godkänna köpinformationen.
Vi använder sk cookies. Alla som besöker webbplatser ska informeras om användning av cookies. En cookie är en liten textfil som sparas på din dator, vanligtvis för att spara inställningar du gjort på webbplatsen. På Mattor-online.se har cookien information om vad du har i din varukorg. Detta är en så kallad session-cookie, det vill säga den tas bort när du stänger din webbläsare.
Vi kommer inte att sälja vidare eller låta tredje part ta del av personuppgifter i marknadsföringssyfte.

Genom att fylla i personuppgifter och bli kund samtycker du till att vi får behandla personuppgifter som rör dig samt vad som i övrigt följer av personuppgiftslagen, PUL. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.
Att ta emot våra nyhetsbrev är frivilligt och du kan när som helst avbeställa det genom att kontakta oss. Vi kan inte se och ger aldrig ut dina kortuppgifter när du beställer på hemsidan.
Läs mer om distansavtalslagen på konsumentverkets hemsida.

www.mattor-online.se